The Advisor tipsar: vardagssmink

Tänkte tipsa om mina basprodukter som jag använder till vardags.


1. Mineralpuder. När ansiktet nu börjar anta en något mindre genomskinlig ton så switchar jag från foundation till mineralpuder. Skönt!
2. Concealer. Det är ju sällan man är spotless tyvärr, så concealern är en bra vän. På en bra dag skippar jag pudret och duttar bara lite med pennan.
3. Vit kajalpenna. Måla i nedre ögonfranskanten (alltså inne i ögat) och du ser mycket piggare ut!
4. Ögonskugga i nån neutral färg. Mina favoriter är Mac och Smashbox.
5. Rouge. En liten touch bara. Så här års gillar jag lite mer ljusrosa toner.
6. Mascara. Det är inte alltid jag använder mascara till vardags, men det piggar ju helt klart upp blicken. Har testat många olika men tycker att Maybellines "Great Lash" är ett väldigt prisvärt alternativ.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: michelle

Bra tips :)

2010-05-07 @ 14:24:38
URL: http://michellepettersson.blogg.se/
Postat av: The Advisor

Kul att du tycker det!

2010-05-07 @ 14:50:53
Postat av: Sara

Har du nåt bra tips på mascara?

2010-05-07 @ 15:25:32
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: The Advisor

Sara: det beror på vilken effekt du är ute efter, men den mascaran jag nämner i inlägget; Maybellines "Great Lash" har jag använt jättemycket och jag tycker den är superbra för ett lågt pris (typ 89 spänn). Annars tycker jag Lancôme och Max Factor gör bra mascaror också. Men som sagt, det beror på vilken effekt du vill ha på fransarna.

2010-05-07 @ 16:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0